About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

16 August 2011

Nebulizer!

Papa yang setia menemani si kakak..
neb again.. kali ke-3 rasanya...
tapi, bukan dalam tempoh terdekatlah...


actually, mama kesian tengok budak yang ambil neb...
meraung-raung..
macam si kakak dulu jugalah..
1st time ambil neb..
menangis macam orang kena dera..

1st time si kakak ambil neb kat klinik Menara..
2nd time, kat klinik An-Nisa..
yang ke-3 pula, ambil kat klinik Menara..
2nd time neb, tak pula dia nangis..
yang ke-3 pun, dia tak menangis..
tapi, mungkin sebab lama sangat..
so, dia agak resah jugalah...
dah tak nak pegang dah..

Kalau Dr. Rasul, dia tak suggest-kan neb ni untuk kanak-kanak macam si kakak..
takut trauma katanya...
kalau perlu neb pun, mungkin itu pilihan terakhir..
selagi boleh bagi ubat..
dia akan bagi ubat...
tapi, mama rasa si kakak tak trauma kot..
yang buat dia melalak dulu sebab alat yang digunakan tu untuk orang dewasa..
bukan untuk kanak-kanak...
kali ni guna yang kecil..
yang khas untuk kanak-kanak..
tu yang dia tak menangis macam dulu tu...
Hehehe!...
tujuan neb ni katanya nak pecahkan kahak..
supaya mudah bernafas..
senang nak tidur..
tapi, malam tu..
si kakak asyik batuk je..
tak lena tidur dibuatnya..

bila dah terjaga tu..
susah pula nak tidurkan balik...
melayan babytv pula...
kesian papa ye..
layan dia dari jam 3.30 pagi sampailah 4.45 pagi...
tak cukup tidur..
bak kata papa..
tak dapat tidur yang berkualiti...

1 CAKAP-CAKAP:

♥cikmOt♥ said...

hhehe...full page punya komen sure bleh komen punya...ekekeek...

Labels

puteriku (103) contest (16) dhiyaa (16) suka-suka (12) newborn (9) zahraa (8) raya (7) mkn (5) pampers (5) sedih (5) senyum (5) klinik (4) conteng (3) majuk (3) birthday (2) pengalaman (2) suntikan (2) earth hour (1) fly (1) lappy (1) mate (1) menang (1) no picture (1) serius (1)